1878.05.15 Otwarcie dworca kolejowego
Kolorowa widokówka przedstawiająca dworzec kolejowy w Mieroszowie, wydana ok. 1910 r. przez Hermanna Adam

1878.05.15 Otwarcie dworca kolejowego

Otwarcie dworca kolejowego w Mieroszowie (ówczesnym Friedland) znajdującego się przy ulicy Dworcowej (Bahnof Strasse) połączono z otwarciem linii kolejowej ze Szczawienka (Sorgau/Nieder Salzbrunn) do Mezimésti (Halbstadt). Stacja w Mieroszowie mieściła się w jej 28,034 kilometrze.

Oddana wówczas do użytku linia kolejowa liczyła 34,5 km i prowadziła ze Szczawienka (Sorgau/Nieder Salzbrunn), przez Szczawno Zdrój (Bad Salzbrunn), Biały Kamień (Weisstein/Konradsthal), Kuźnice Świdnickie obecnie Boguszów Gorce Wschód (Fellhammer), Unisław Śląski (Langwaltersdorf), Mieroszów (Friedland) do Meziměsti (Halbstad) w Czechach. Linia łączyła się w Meziměstii (Halbstadt) z oddaną 26 lipca 1875 roku linią Choceň (Chotzen) – Broumov (Braunau), a w Kuźnicach Świdnickich (Fellhammer) linia ta przecinała się z przedłużaną właśnie w kierunku Kłodzka (Glatz) trasą Śląskiej Kolei Górskiej (Schlesische Gebirgsbahn) oddanej do użytku w 1867 r. Linia ta była przedostatnią inwestycją Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzickiej (Breslau-Schweidnitz-Freiburger Eisenbahngeseltschaft (BFE)). Początkowo planowano połączyć tędy Wałbrzych (Waldenburg) z Kłodzkiem (Glatz). Połączenie takie rzeczywiście istniało od końca XIX wieku aż do połowy XX wieku, głównie jako alternatywne połączenie obu miejscowości.