1878.05.15 Otwarcie dworca kolejowego
Kolorowa widokówka przedstawiająca dworzec kolejowy w Mieroszowie, wydana ok. 1910 r. przez Hermanna Adam

1878.05.15 Otwarcie dworca kolejowego

Otwarcie dworca kolejowego w Mieroszowie (ówczesnym Friedland) znajdującego się przy ulicy Dworcowej (Bahnof Strasse) połączono z otwarciem linii kolejowej ze Szczawienka (Sorgau/Nieder Salzbrunn) do Mezimésti (Halbstadt). Stacja w Mieroszowie mieściła się w jej 28,034 kilometrze.

Oddana wówczas do użytku linia kolejowa liczyła 34,5 km i prowadziła ze Szczawienka (Sorgau/Nieder Salzbrunn), przez Szczawno Zdrój (Bad Salzbrunn), Biały Kamień (Weisstein/Konradsthal), Kuźnice Świdnickie obecnie Boguszów Gorce Wschód (Fellhammer), Unisław Śląski (Langwaltersdorf), Mieroszów (Friedland) do Meziměsti (Halbstad) w Czechach. Linia łączyła się w Meziměstii (Halbstadt) z oddaną 26 lipca 1875 roku linią Choceň (Chotzen) – Broumov (Braunau), a w Kuźnicach Świdnickich (Fellhammer) linia ta przecinała się z przedłużaną właśnie w kierunku Kłodzka (Glatz) trasą Śląskiej Kolei Górskiej (Schlesische Gebirgsbahn) oddanej do użytku w 1867 r. Linia ta była przedostatnią inwestycją Kolei Wrocławsko-Świdnicko-Świebodzickiej (Breslau-Schweidnitz-Freiburger Eisenbahngeseltschaft (BFE)). Początkowo planowano połączyć tędy Wałbrzych (Waldenburg) z Kłodzkiem (Glatz). Połączenie takie rzeczywiście istniało od końca XIX wieku aż do połowy XX wieku, głównie jako alternatywne połączenie obu miejscowości.

Skomentuj

Przed dodaniem komentarza upewnij się, że podałeś swoje imię i adres e-mail. Jednak bez obaw! Nie będzie on widoczny przy Twoim komentarzu. Serwis Gmina Mieroszów Dawniej i Dziś nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy publikowanych przez czytelników Serwisu. Jednocześnie zastrzegamy sobie prawo do usuwania komentarzy łamiących prawo, obraźliwych i wulgarnych lub zawierających treści reklamowe nie uzgodnione z administracją Serwisu.